» Hej måndag!

Knorr.. Vart tog helgen vägen?
Vips så var det måndag igen, men det gör mig inget faktiskt! Här är det sol och typ 20 grader och jag satt ute och myste med thaimat i det vackra vädret med mamma. Trevligt helt enkelt!
 
Jag har helt sjukt träningsvärk idag, det var en intensiv ridlektion igår kan jag säga.
Jag hade bett min ridlärare att få fortsätta med Golden Eyes några lektioner för förra gången kändes det riktigt bra och jag lärde mig en hel del av Herr Surpuppa. Han är inte så rolig att ha att göra med, han bits och sparkas i boxen när han blir iordninggjord och under lektion brukar han kicka mot spöt, andra hästar och försöka rusa efter hästarna framför för att hugga dem i baken. Hehe det är inte så många som gillar Golden^^
Men han och jag trivs rätt bra med varandra.. Jag har lärt mig hans knep och jag vet vad han gillar och inte gillar.. Jag binder inte upp honom i boxen (de i min ridgrupp tycker att jag är galen) men får surpållen stå lös så är han jättegosig. Jag brukar sadla honom från "fel" sida, då lägger han inte ens öronen bakåt och det bästa han vet är att bli kliad mellan ganascherna.
Lisbeth hoppade in som vikarie för Anna på lektionen och efteråt sa hon att det var sällan Golden gick så avslappnat och trevligt och att det var riktigt kul att se honom arbeta så bra med ryggen.. Lille hästen var lika trött som jag och minst lika svettig, men vi var båda väldigt nöjda!
 
Bilden är tagen av mig i somras på en av terrängträningarna som hölls inför Ågestas terrängKM. Att galoppera fort ute och hoppa är nog Golden Eyes favoritsysselsättning här i livet^^



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback