» Drakorgie

I veckan tog jag chansen att träffa några av mina favoritdrakar på riktigt igen! Violet Crazypaw ville ha ett par extra ögon med sig när hon skulle åka och titta på katt och tyckte då att jag skulle följa med, vilket jag mer än gärna gjorde.. Vem skulle säga nej till att gosa med kattungar och dessutom krama Violet? ^^
Så jag satte mig på ett tåg och till slut var jag framme där den mest strumpfixerade av drakarna kallar sitt hem. Jag möttes av henne och hennes söta voff som adopterade mig som bästa kompis på en gång och allt var så mysigt!
 
Vi åkte vidare neråt i landet med buss tills det att vi klev av på en station förtidigt, men snälla kattmatte kom och hämtade oss med bil. Kattmatte var jätteglad att vi kom och vi fick gå upp på övervåningen där de små underverken bodde. Vi slog oss ner på golvet och överöstes nästan omedelbart med sju små pyren som tyckte att vi var stora och luktade konstigt och sedan satt vi där i en och en halv timme och lekte, gosade och pratade katt med kattmatte som var så stolt! Det var minsann hennes första kull och de flesta var redan tingade, men det var tre stycken creme-vita hanar kvar; Mandel, Karamell och Saffran. Mandel och Karamell var de som utmärkte sig mest, skulle fram och leka, bitas i tårna och röja och jag tror att Violet helst av allt skulle ha velat ta allihop med sig hem på en gång! Det ville jag ju naturligtvis också, men jag tvivar på att Arnold skulle uppskatta en liten snorunge som far fram som en virvelvind i hans hus. Efter mycket om och men stod det klart att Mandel var den som skulle få en ny matte och viktiga papper skrevs på. Vi tackade kattmatte så mycket och fick skjuts till tågstation och så bar det av mot nästa drakbo!
 
Vi hade bestämt träff med Nina Bunnystorm, Annie Lightningheart och Felicia Nightlake att vi skulle ses, det skulle vara ett musikquiz som vi skulle gå på och sedan bara ha det allmänt mysigt. Vio och jag hade inte hunnit äta middag och vi beställde in varsinn burgare på musikquizstället. Det finns inget som är så mysigt som att sitta och äta och dricka gott i goda vänners sällskap! Quizzet var supersvårt och vi var inte tillräckligt duktiga för att vinna något haha, men det var jättekul ändå! Desvärre mådde Nina dåligt och dagen efter hade den fruktade Drakpestenspridit sig och både jag och vio mådde uselt senare på kvällen. Men dessförinnan han vi med en shoppingtur med Annie och lunch där vi helt oväntat sprang rakt på Victoire Winterfell! Det blev en riktig drakorgie och det var så trevligt! :D
 
Här nedanför är det lilla Mandel som har fastnat på bild! Eller Frans. Eller Frans von Mandel.
 


Violet
02 Februari, 2015 - 19:32 / BLOGG: http://www.ssovio.blogg.se

HAN HETER FAKTISKT FRANS VON MANDELMASSA.
(Timon: Skulle de aldrig ha gjort.
Pumbaa: PRATAR DU MED MIG?!
Timon: Nu har de ställt till det!
Pumbaa: Ni ska kalla mig... HERR GRIS!)

Men han är så söt så låt gå

Tuva Sunlake
24 Februari, 2015 - 19:32

Jag dööör vad söt *-*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback