» Bloggutmaning: Jag och Sso

 
 
Jag och sso. Jag och sso. Ja hur ska man beskriva det? Det är lite som en relation med hatkärlek oss emellan. Jag  tycker jättemycket om spelet, det har varit ett utmärkt sätt för mig att koppla bort mina problem och tråkigheter utanför och hitta en plats där jag kan vara mig själv och umgås med likasinnade personer som jag tycker väldigt mycket om. Men här finns också väldigt mycket ångest och spelet har inte alltid behandlat mig som spelare väl. Haha och inte tvärt om heller! Jag har ofta rätt hårda ord att säga om det kära lilla skitspelet ^^
Men även om jag gnäller något så otroligt på det ibland så tycker jag väldigt mycket om det. Vi har en komplicerad relation skulle man nog kunna säga!
 
Genom Sso, och framför allt klubben Sneaky Dragons, har jag träffat människor som jag idag räknar som mina närmaste. Det är mina människor liksom. Min familj. Min andra familj (haha^^) förstår inte riktigt hur jag kan och vill lägga ner så mycket tid på ett dataspel. "Det händer ju inte på riktigt" "Hur kan ni vara kompisar, ni träffas ju inte på riktigt" osv. De förstår inte hur man kan ha en relation med folk på andra sidan en datorskärm. Men det vet alla vi som har spelat något spel online, eller hur?
Att logga in och spela med mina drakar kan få mig på väldigt mycket bättre humör och eftersom vi hela tiden pratar på ts så är vi alltid väldigt nära. Och det brukar inte heller vara någon press ppå att prata hela tiden. Det är så himla skönt att bara sitta där och lyssna på det trivsamma tjattret och komma med kommentarer då och då. Allt utan att det blir pinsamt tyst.
 
Jag är fruktansvärt lyckligt lottad som har träffat dessa människor (och ett par andra hihi) genom det här både älskade och hatade spelet. Det kom i precis rätt tid i mitt liv för att bli ett permanent inslag i min vardag och även om det kan bli nästan som en besatthet att logga in och spela så gillar jag det. Jag skulle förmodligen ha slutat för länge sedan om jag inte hade mina gula som håller mig kvar. Och jag kan inte heller säga att jag kommer att spela om ett år, men vad jag vet är att Sso (och allt som följer med) betyder väldigt mycket för mig <3
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback