» Igelkotts-update

Hej hörni.. Förlåt för lite tråkiga och dystra inlägg nu i veckan. Tidigare idag berättade jag ju om den stackars igelkotten som mådde riktigt dåligt. Nu har han fått kila vidare och slipper lida mer. 
Till slut fick vi i alla fall tag på en veterinärklinik som kunde hjälpa oss, Bagarmossens djursjukhus! De har en akutmottagning öppet dygnet runt, men eftersom det var ett vilt djur ringde vi innan och de bekräftade att det inte fanns så mycket mer att göra. Även om han kämpade emot lite mer idag (försökte dra ihop sig till en boll och sprattlade) var det rätt tydligt att han mådde dåligt och det vi kunde göra för honom var att avsluta hans lidande.
Så jag satt i bilen med honom i en kartong, inlindad i en handduk, och han låg där och bara tittade på mig helt lugn.
Han var en fin igelkott, tjock och rätt stor, och jag hade hoppats att han skulle repa sig så pass att han skulle kunna ta sig upp på egna tassar. Men eftersom han inte kunde det var det här det bästa alternativet.
När det inte finns mer att göra för djuret är det trots allt vårt ansvar att ta beslutet som befriar dem från lidande.
Sov gott lilla kotten :(
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback