» If I look back I'm lost

Här kommer bilden som som hör till novellen "Om jag ser mig om är jag förlorad" igen. När jag började pluttra med den var tanken att det skulle vara en glad och fin liten bild, bara en flicka och hennes häst ute på äventyr. Så blev det inte riktigt :)
 
Anledningen var att när jag satt och jobbade med tränset fastnade jag för låten "Arwen's vigil" av ThePianoGuys och vad kan jag säga annat än att min egen sinnesstämning gjorde en helomvändning? Det är en så sorgsen och rörande låt och, haha, som det kanske har framgått tidigare så blir jag väldigt påverkad av musiken jag lyssnar på^^
Så jag testade med en sorgsen, sammanbiten mun och tårar och vips så blev jag tvungen att panikskriva ner den tragiska historien om vad som hade hänt.
 
Bilden är uppbyggd på ett lite knepigt sätt kanske, tränset är delvis äkta och det kommer från den här bilden. eftersom det är ett av mina favoritträns ville jag på något sätt få med det i bilden så det är delvis målat, delvis inklippt (mest för att jag var för lat för att fixa sidostycket med spännena^^)
Placeringen av häst och ryttare blev rätt självklar med ruinen i bakgrunden och det var kul att se om det gick att skapa röken från det nedbrunna huset, för jag fick använda lite roligheter i pspx2 som jag inte har lekt med förut! :)
 
 
Nu vet jag ju inte så mycket om vad ni som läser är för personer, men kanske har ni läst Sagan om Is och Eld (game of thrones)? Då borde ni känna igen citatet som det hela kretsar om. Ibland går det bara att fortsätta framåt, stannar man upp och ser bakåt mot det man har förlorat kan det vara omöjligt att ta sig vidare i livet. Det har jag fått lära mig den hårda vägen ;)
 
/Ellie
 


Bambi Ponyforest
12 Juni, 2014 - 23:20

Verkligen super fin bild!!!;D
tycker din blogg e bra;)

Svar: Tack tack tack ;D
Ellie Northfall


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback