» Our Island

 
"Our Island"
- Look out there! It's our island. Don't you see it? That's where we have to go. We can be free.
 
 
Så! Här kommer ytterligare en redigerad bild upp, min personliga favorit faktiskt! Till den här bilden kom inspirationen från citatet ovanför som kommer från filmen "Plague Dogs". Jag vet inte om ni känner till den filmen (eller boken för den delen; skriven av Richard Adams som även skrivit "Watership Down").
 
Det är en rätt mörk historia med mycket smärta, sorg och människors grymhet mot djur, men också om hopp och lojalitet. Filmen kom ut -82 och är tecknad, men trots det är det ingen barnfilm.
Många föräldrar gjorde nog det misstaget att låta sina små barn se både Watership Down (Den Långa Flykten) och Plague Dogs och sedan blivit förfärade när de själva har sett filmerna. För åter igen, det här är inte filmer lämpade för barn!
Haha, Watership Down skrämmer mig fruktanvärt mycket fortfarande (ni som sett den vet nog vilka scener jag talar om), men trots det är det en av mina favoritfilmer/böcker och bara jag tänker på Plague Dogs liksom knyter det sig i bröstet, så starkt påverkad har jag blivit av båda dessa filmer :)
 
Men, åter till bilden!
Här är det ett par olika bilder ihopklippta. Stranden är en egen bild, hästen är komponerad av två bilder och flickan är målad på fri hand! Till hennes hår har jag däremot använt referens, ser ni vems hår jag ville efterlikna? Kommentera i så fall! :D


Dextra Applesmith
05 Maj, 2014 - 15:17

Wow vad fin! :D

Svar: åh tack <3
Ellie Northfall


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback