» Innerst i själen

Det finns få låtar som beskriver mina känslor för Skåne och sommaren där som den här,
Innerst i själen av Cecilia Vännersten.
 
 
 Eftersom jag är lat, och det är för varmt för det här egentligen får ni bara tre bilden från stranden. Min strand. Hanöbukten, Österlen, på Skånes östsida, har mil av len, vit sand där man kan promenera i timmar. Eller bara sitta och titta ut över havet. Och det är något med luften också. Eftersom det är övervägande tallskog utmed kusten, ni vet sån där riktig trollskog med tjock mossa och högt gräs som gnistrar orange i kvällsljuset där solen bryter igenom (jag ska se om jag inte kan leta fram en sån bild; magiskt!!) doftar det något helt underbart av solvarm tall. Det är en av dofterna som för mig betyder väldigt mycket lugn och trygghet!
 
Vi hyr en stuga (heh stuga, mer liten villa ^^) av en vän och det har vi gjort varje sommar i tre veckor sedan -96. Den ligger inbäddad i ovan nämnda talldoft 700 m från havet. Sen är det ju inte bara utslängt i skogen utan det är ett område med stugor och permanenthus ca 20 min från Åhus (med bil). Men sitter man på stranden en kväll skulle man lika gärna kunna vara den enda människan i världen.
 
Det verkar vara något med tiden där nere också.. Trots att jag bara är där tre veckor om året är det som att jag alltid är där. Året hemma i Stockholm liksom suddas ut och det här är det enda som betyder nåt, förstår ni hur jag menar eller blir det för luddigt? ^^
Tiden flyter på något sätt ihop och trot att det är tre veckor kan jag i nuläget bara placera vad vi har gjort i max en vecka. Jag satt och tänkte på det förut och frågade mig själv; -vad fasen har jag gjort de andra två veckorna då?
Hmm.. jag antar att det är ett tecken på hur avslappnad jag känner mig. Mycket underligt :)
 
 
 Bilderna är copyrightskyddade, naturligtvis. Kika gärna på adresserna som står under.. då hamnar ni på min deviantart eller på min fotosida :)


Evelina Silverknight
06 Augusti, 2014 - 18:17 / BLOGG: http://silverknight.blogg.se

Åh underbara bild alla 3 men den översta med båten var ju lite sådär WOW *.* :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback