» Ellie Likes: Van canto

Van Canto är ett tyskt a cappella metal band, alltså, rock och metal med enbart rösterna och trummor! Det ger en väldigt häftig upplevelse och är verkligen ett band ni borde kika närmare på. Bandet kom till år 2006 och de har hittills hunnit släppa 5 album. De gör utöver sina egna låtar många covers, och nog är det lite speciellt att höra Iron Maidens klassiker Fear of the Dark som a capella? Många av mina absoluta favoritlåtar kommer från det det här fantastiska bandet!
 
Mina favoriter måste nog ändå vara I Stand Alone och Magic Taborea. Det är två vitt skilda låtar, den ena är lite långsam, vacker, mäktig och episk och även om den andra också är mäktig och episk har den ett helt annat driv i sig. Det är dessutom den enda låten av Van Canto där de använder sig av en orkester!
 
 
Några andra favoriter är:
The Mission
Lifetime
Starlight
Pathfinder
The Bard's Song (Blind Guardian Cover)
Quest For Roar
Take To The Sky (ft. Hansi Kürsch från Blind Guardian)
Rebellion (Gravedigger Cover) (ft. Chris Boltendahl)
If I Die In Battle
A Storm To Come
 
Det här är musik som jag kan lyssna på i timmar, det finns minst en låt för vilket humör man än är på. Det är mäktigt, roligt, episkt, lugnande och upppiggande! Så ta och klicka på länkarna, lyssna och kommentera sen vad ni tyckte så blir jag glad^^
Ha det gott
Rakkatakka Rakka Tah



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback