» Ellie Likes: Sabaton

Nu, söta ni, nu ska ni få stifta bekantskap med ett av de absolut (enligt mig^^) bästa banden.. Nämligen Sabaton!
 
Sabaton är ett svenskt hårdrocksband, det skapades i Falun 1999. Bandets låtar är inspirerade av olika historiska slag i krig, främst från andra världskriget och Sveriges stormaktstid. De har släppt 9 album och har turnerat med stora "världs"band såsom Iron Maiden och Scorpions.
 
Jag började lyssna på Sabaton under gymnasietiden, då var det låtarna Attero Dominatus och Primo Victoria som fyllde mina hörlurar. Det var så jag fastnade! Sedan har jag lyssnat mer och mer på deras musik och nu, 6 (jäklar, har det gått så många år?) har jag all deras musik och lyssnar på dagligen ;3
Jag har ett par låtar i min vanliga lista i winamp (inget spotify här inte, sånt är för veklingar!) och dessa är väl mina favoriter just nu..
 
Resist and Bite
Från det senaste albumet Heroes (2014)
 
Twilight of the Thunder God
Cover av Amon Amarth och extraspår på Carolus Rex (2012)
 
Carolus Rex
Från den svenska versionen av skivan Carolus Rex (2012)
 
The Art of War
Från skivan The Art of War (2008)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback