» Ellie Likes: Linkin Park

De flesta av er vet nog vad Linkin Park är för band.. Även om ni inte riktigt lyssnar på sån musik har ni förmodligen hört ett par av deras låtar. Musiken är intensiv och den blandar rap med rock, screamo och diverse andra stilar. Deras låtar har använts flitit som filmmusik i bl.a Transformers-filmerna och de har mängder med bra musikvideos som man kan kika på på Youtube på deras kanal. Linkin Park har varit aktiva sedan -96 och de har hunnit släppa 6 (9?) album. De har lite B-sidor och samlingsalbum men de verkar inte räknas in i discografin^^
 
Jag började lyssna på Linkin Park när jag gick i högstadiet. Jag gick nästan konstant med musik i öronen och mycket av det som jag lyssnade på var Linkin Park. Det här var inte riktigt nån glad tid för mig och det märktes nog på musiken ;)
Men oavsett hur dåligt jag mådde då, och även om det har blivit väldigt mycket bättre så har musiken hängt kvar! Det är så mycket i dessa låtar som jag känner djupt, djupt och jag kan fortfarande mina favoritlåtar mer eller mindre utantill. Haha det går nästan inte en enda dag utan att jag lyssnar på det här fantastiska bandet, gamla låtar som nya! Här neEdanför har jag bäddat in några av mina favvolåtar, men det finns naturligtvis många (väldigt många) fler som jag tycker att ni borde lyssna på. Det finns alltid något för någon och de allra flesta låtar har något som gör dem värda att lyssna på.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback