» Fortsatt semester

Hej! Har ni haft det bra?
Jag valde att förlänga min semester lite för att hinna landa i allt och så, och det är därför jag inte har uppdaterat här sedan mina tidsinställda tog slut.. Jag kom ju hem i lördags, och då var det en bilresa på 55 mil. Även om jag inte satt bakom ratten är det fruktansvärt uttröttande att sitta i en bil så länge! Sedan skulle Arnold hämtas på söndagen och jag vet inte hur ni känner, men jag har iaf väldigt svårt att koppla av och varva ner om inte mitt djur är hemma! Det känns som att jag har varit ifrån honom jättelänge och det är alltid lite jobbigt.
Men han har haft det bra med människor som tycker om honom nästan lika mycket som jag..
 
När vi hittade honom (han hittade oss) var det egentligen inte snack om att vi skulle ha någon katt. Min pappa frågade runt lite på jobbet och jo, visst var det en kollega som skulle kunna tänka sig att ta honom om vi inte hittade en annan lösning. Men som tur var blev min mamma rätt förtjust i det grå odjuret hon med, och på så sett är det.. Men det är iaf hos den där kollegan som Arnold får bo hos varje sommar, och för hennes man, Janos, så är katten Arnie Mjau. Hur gulligt är inte det liksom? Lilla Arnie Mjau..
 
Jag har haft väldigt lite tid att lägga på spelet sedan jag kom hem, det är grejer som måste städas, trädgården ska tämjas och så vidare. Det känns rätt överväldigande faktiskt! Men jag var inne lite snabbt i söndags och ramlade in på Mästarnas Mästare som hålls i klubben varje månad av den medlem som vann tävlingen innan. Det var fyllehoppning som var vår utmaning och jag vet då inte hur det kom sig, men jag vann! Jag som är så usel på hoppbanorna i vanliga fall vann, och Sneakys prestigefyllda Vandringspokal kommer jag få hemskickad. Den och äran och uppgiften att ordna en ny Mästarnas Mästare är vinsten!
Dock vet jag inte vad jag ska hitta på och plåga de intet ont anande mästar-aspiranterna med.. har ni något förslag?
Ju elakare och jobbigare desto bättre!
 
Det är så mycket saker som jag har planerat att göra som inte blev av innan sommaren, men jag ska ta mig i kragen och skriva massa inlägg, fixa infon om hästarna, presentera de nya hästarna (hoppsan, glömde jag det?). Ja listan kan göras lång.. Är det något särskillt ni vill läsa om? Jag tar tacksamt emot förslag!
På återseende
-Ellie



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback