» Önskeinlägg!

Ja, nu blir det ju inte ett önskat inlägg, sånna har jag inga.. Men det är aldrig för sent att skicka in idéer om något ni vill att jag ska skriva om. Istället blir det ett inlägg om saker som jag önskar mig av starstable online 2015! Det finns fruktansvärt många områden inom spelet som skulle behöva utveckling och jag kommer förmodligen glömma att skriva ner hälften av allt jag har finurlat ut för det här inlägget, men det är en början iaf.
 
 
- Dubletter.
Finns det någon som blev överlycklig när sso för lite mer än ett år sedan gjorde det möjligt att få och köpa dubletter av utrustning och kläder? I så fall behöver ni inte läsa längre än så här :3
Personligen tycker jag att det är en av de värsta grejer de kunde hittat på. Jag tyckte att det var superskönt att grejerna försvann från shoppen och att det inte var möjligt att köpa på sig mer en gång. För jag har guldfisk-minne och jag kan verkligen inte komma ihåg allt jag har i garderoben. Det är skvatt omöjligt och jag blir jättefrustrerad när jag ska köpa något för jag vet inte om det redan finns hemma. Jag har knappt köpt några nya kläder sedan det blev möjligt och jag gillar att shoppa. Jag har inget emot att man kan köpa samma grej flera gånger egentligen, många vill ha det så, men då tycker jag att det borde finnas en liten markör i den lilla rutan för plagget/utrustningen om man redan har köpt den en gång. Tänk så mycket det skulle underlätta!
 

- Bänkarna
Ingen kan ha missat mitt hat mot bänkarna som invaderade Jorvik under förra hösten. De står utslängda på helt korkade stället och de är helt och hållet meningslösa. Död åt bänkarna. Alternativt kan jag tänka mig att plocka bort de flesta och göra de resterande genomridbara.. Allt skulle vara en förbättring mot vad det är nu.
 
 
- Lagget
På ett sätt känns det som att sso premierar folk som fuskar. De vill att man ska hitta kluriga genvägar i loppen och det är väl bra, men när går det till överdrift? I nuläget finns det mycket tydliga tecken på hur folk fuskar sig till bättre tider i tävlingarna. Varför görs inget åt det? Har teamet ingen koll på vad som faktiskt är möjligt att få för tid i en tävling utan att ta till otillåtna medel? Det blir som att låta en dopad häst tävla och det blir så fel på alla plan. De som använder sig av det här systematiskt lär sig att det är ok att fuska sig till bättre resultat och de som blir omsprungna när de gör på "rent" sätt kommer så småningom börja lagga själva för att de vill också vara bäst. Eller i alla fall ha en chans till samma resultat. Jag tycker att det behövs hårdare tag mot detta även om det kommer ta mycket arbete från teamet. Det är värt det!
 
Nu finns det förmodligen folk som säger att det inte är möjligt att lagga i tävlingarna, men jo! Det är självklart möjligt! Tyvärr. Men så är det. Men det är inte enbart lagg som krävs för att komma högst på listorna, det behövs en enorm skicklighet utöver det. Jag tycker bara att det är riktigt tråkigt med folk som inte kan lära sig att leka på ett schysst sätt.
 
 
- Brevlådor
Vi behöver ett bättre postsystem i Jorvik, i nuläget känns det lite chansartat att skicka brev. Det skulle underlätta kolossalt mycket om man åtminstånde kunde se hur pass full brevlådan var eller att man fick en liten notering när det inte gick att ta emot mer post. Någo annat som skulle vara trevligt är möjligheten att se skickade brev, att kunna markera och ta bort fler brev samtidigt och att kunna skicka brev till flera på en gång (t.ex. i klubben).
 
 
- Chatten
Den globala chatten ska vara global. Det är så trist att inte kunna nå chatten överallt ifrån och jag vet att teamet valde att göra så här för att stoppa bråk, men det säger sig självt att det inte fungerar. Så det önskar jag att de skulle ändra igen. Fast kanske inte att det ska gå att skriva överallt, men i alla fall ska det vara möjligt att läsa chatten.
 
 
Det kommer att fyllas på med grejer här så småningom, och då kommer det att publiceras på nytt.. Har ni några idéer om förbättring av spelet? Kommentera!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback