» Bloggutmaning: Min historia med Star Stable

Oj, var ska jag börja någonstans?
Jag började spela stallet.se i femman eller sexan. Jag var ett av "storstallen" på den tiden med användare Joppo. Jäklar va kul det var, ända tills det att mitt stall raderades av moderatorn Killercow. Jag var så arg och ledsen och det ska tydligen ha varit för att jag köpte en katt med en stulen bild?! Vi snackar trauma här!
Efter det hade jag ett annat stall, Hopeful_farm, men det var helt enkelt inte roligt längre.
Då hittade jag Hest.se. Ett spel som egentligen var rätt simpelt, men det gick ut på att avla hästar och tävla med dem och det var väldigt roligt ett tag. Sen dog det när ägaren inte längre orkade hålla liv i communityt. Efter det fastnade jag för Riding Club Championship, vilket var ett helt fantastisk spel! Det var hoppning, dressyr och terräng i rankade matcher mot andra spelare och det var det roligaste i spelväg jag visste. Sedan gick även det i graven (även om det senare "återupplivades" till den patetiska versionen som finns på facebook idag).
Det var vintern 2011/2012.
 
Under senvintern hittade jag StarStable Online. Jag kommer inte ihåg riktigt hur det gick till, men jag misstänker att jag var desperat och googlade efter bra hästspel haha?
Jag spelade färdigt gratisdelen och sedan var jag fast! Jag gjorde min första starrider-betalning 2012-03-10 och blev Lifetime 2012-09-14.
Jag minns första kvällen när jag precis hade skapat mitt konto. Jag sprang runt i Moorland och fattade ingenting. Ruth Shortwood var där och förmodligen skrattade hon åt den korkade nybörjaren som inte fattade hur hon skulle vattna sin häst ens. Nåååväl.. alla har varit bebisar nån gång..
 
Jag har alltid spelat ensam. Jag trivdes inte riktigt i klubbar med en massa människor runt mig hela tiden. För det skulle ju vara mitt och min hästs äventyr. Så jag gjorde uppdragen, tävlade och red omkring ensam. Så var det konstant tills det att jag gick med i klubben Silver Ponies, som med tiden blev en av de större klubbarna. Det hamnade väldigt många spelare där som idag är "kända" och det var kul ett tag. Mer om det kan man läsa >>HÄR.
 
Sedan, efter det att jag gick ur klubben spelade jag ensam igen. Av en slump hamnade jag i samma klubb som en annan vuxen spelare, Henriette Lionstar, och vi pratade ett tag om att skapa en egen klubb, för vuxna spelare. Det blev inget mer än prat och det gick ett par veckor innan vi sprang på varandra igen och då var hon med i en jätte trevlig klubb. Sneaky Dragons hette den, det var inte så många medlemmar men det var en klubb för vuxna. Så jag mejlade Evelina och på så sätt fick jag min utökade gula familj <3
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback