» Dåliga förlorare

Wow, jag har nu sett en rätt annorlunda sida av den asiatiska servern.. Innan har jag ju tyckt att folk är så trevliga och de skriver hej och lycka till och bra jobbat och sånt.. Men det låter inte riktigt så längre..
 
Jag sprang just Moorlandchampionatet (Water Star går på japansk tid, alltså +7h) och det var ovanligt många spelare inne och skulle tävla. Jag har under de senaste veckorna varit med i så många champ som jag kan och springer och tar de flesta dagliga tävlingarna också. Och rätt ofta tar jag dagens, veckans och månadens. Jag är bara lvl 13 men det är så få som tävlar dagliga tävlingar så man hamnar på listan oavsett. Men nu verkar folk ha tröttnat lite på mig har jag en känsla av. Innan champet skriver en av tjejerna i klubben Dark Hearts : "Good luck everybody except the bad colour matching one. " Jag tittade mig genast omkring och såg att det måste vara mig hon menade. "Jaha, men gå och dö då pucko" skrev jag lite fint i klubbchatten för att avreagera mig lite^^
Sen valde jag att inte bry mig mer om det. Jag fortsätter kolla runt på de som ska tävla och ser att majoriteten är från Dark Hearts (som verkar vara den stoora klubben på water star) och att det är många i lvl 15-17.
 
Starten går och jag tar ledningen nästan direkt. Det är jag och en lvl 17-spelare som kämpar lite om guldet, men jag antar att hon failade vid stupet innan slalomdelen. Aaanyways, jag kommer in i mål först och genast börjar folk skriva "WTH" "WTF" och annat liknande (alltså "what the hell" och "what the fuck") och göra arga emojis. Vad svarar man på det liksom? Jag skrev iaf "lol" och ringde hem och det var då det slog mig. Jag har blivit det jag själv stör mig på Air Star, den där som alltid tar alla rosetter och alla dagliga belöningar. Och det måste vara så fruktansvärt irriterande för folket på Water Star när det kommer en lvl 13 och sveper upp guldet rakt framför fötterna på dem. Oops ^^
 
Men jag tycker inte särskillt synd om dem. De är så dåliga förlorare och uppenbarligen jobbar de inte tillräckligt hårt. På Air Star är konkurensen så mycket hårdare, folk är så giriga och tävlingslystna att de till och med laggar för att få guld och belöningar för bästa resultat. Jag är alltid beredd att ta med mitt A-game och det är inte mitt fel att de alltid har kunnat slappa runt. Oh well.. Det känns inte riktigt som mitt problem   :V
 
Och nej, det är inte min mening att vara dryg, men trashtalkar man någon innan ett lopp, och den personen sedan går och vinner, ja då finns det väl inte så mycket mer att säga än lol?
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback