» Bakom bilden: Paradise

 
Puh, nu får det vara nog.. nu har jag jobbat med den här bilden i 3-4 veckor och jag skulle kunna sitta och pilla på den i all evighet känner jag haha. Men det får räcka nu. Bilden jag hade i mitt huvud när jag började jobba med den var helt annorlunda och det var egentligen meningen att det skulle vara en flicka med som gav den vita hästen något gott samtidigt som den svarta försökte stjäla godis ur bakfickan! Men så blev det inte hihi..
 
Istället ser vi en scen med en helt annan innebörd än den där ljusa, glada och busiga bilden som det egentligen skulle ha blivit.. Är det någon som vet var inspirationen kom ifrån? Ofta brukar jag låta mig inspireras av musik, men just den här gången är den en anime (och manga!) som fick visa vägen. Nämligen "Wolf's Rain". Det är en vacker, brutal och väldigt sorglig serie om hur världen går under, och hur endast vargarna kan visa vägen till paradiset. Det låter helskumt, men det är en av mina absoluta favoriter. Så kolla in den.. Men för guds skull, se den med japanskt tal och engelsk text! Strunta i den dubbade versionen o_o
 
Om vi nu ska prata line art och sådant; det finns massvis med fina bilder som folk har skapat. Ofta är det helt ok att använda sig av dem bara man ger credit till den som gjorde orginalet. Och ofta vill folk att man frågar innan man sätter igång.. Jag letade efter några passande hästar i början, men kom snabbt fram till att det jag ville ha inte fanns. Jag har under åren fotat massvis med snygga hästar och så satte jag igång att leta efter den där perfekta bilden. Till slut hittade jag vad jag letade efter.
 
 
Efttr att jag hade valt bilderna var det bara att sätta igång att skapa ett par dugliga line arts. Jag jobbar i ps6 och håller fortfarande på att lära mig om alla konstiga lager och funktioner som finns där, och jag har gjort så många klantiga fel att jag bara vill gömma mig när jag tänker tillbaka på det. Men huvudsaken är att det är kul när man gör det! Undefär halvvägs i processen såg det ut så här:
 
 
Och efter lite mer pillrande var det dags att lägga ihop de två hästarna i en bild och sedan skapa bakgrunden. Hästarna var trevliga att jobba på från början till slut, det var bakgrunden som gav mig mest problem.. Hur sjutton ser en månbelyst äng ut egentligen? Det blev många lager som dumpades för att jag blev så arg på dem haha! T.ex. träden. Jag tror att jag gjorde om dem kanske 10 gånger >.<
Men när jag sedan insåg att jag skulle kunna jobba med den här bilden i all evinnerlighet och fortfarande störa mig på hälften bestämde jag mig för att det var dags att lägga upp den här! Så kommentera gärna vad ni tycker om den så blir jag glad <3


My Purplelord
10 September, 2015 - 08:36 / BLOGG: http://myequus.blogg.se

Du är bara så bäst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback