» Bitter-Ellie slår till igen!

Nu är det dags igen haha..
 
Vi har fått väldigt många spännande nyheter, sneak peaks och spoilers från Starstable senaste tiden. Det är nya hästar, nya områden och funktioner som många spelare har drömt om sedan spelet kom till liv. Dock verkar det som att någon insatt person läcker dessa små glädjepiller till oss utan tillstånd, för nyheterna tas ner lika fort som de kommer upp! Kanske borde de se över vem som konstant 'busar' med dem (oavsiktligt eller avsiktligt) så att de får tillbaka kontrollen? Hur som helst, det är roligt för oss spelare!
 
Men det var inte det jag skulle tjata om. Det jag måste skriva om handlar om Fort Pinta. Imorgon är det den stora dagen när det gäller ombyggnationen av en av Jorviks mest ikoniska platser. Först var det Moorland som gjordes "fint". Enligt mig finns det grejer som borde ha fått ta lite mer tid på sig på utvecklingsbordet.. Sedan var det Slottet. För mig var det nästan bara negativt då det ser konstigt och plottrigt ut. Jag gillade det gamla Slottet och den karga utsidan. Nåväl, gjort är gjort..
 
 
Men tillbaka till Fort Pinta då. Det har länge sett ut så som det gör idag, sedaste tillskottet var väl discot? Eller var det försäljningsstallet? Hur som helst, efter imorgon kommer det knappt vara igenkännligt. Det jag är rädd för är att det också ska bli så gulligulligt och plottrigt som slottet blev. Tittar man på trailern är risken stor att det blir just så. Fram med fönsterluckor och trätrappor överallt liksom, bort med funktionaliteten som en gammal borg kan erbjuda, nu ska allt bli gulligt och tilltalande för nya spelare! Något jag undrar väldigt mycket är hur det här kommer att påverka tävlingarna. Fort Pintas strandtävling och championatet springer båda genom öppningen från bron, men om det står tjockare portar där nu måste väl vägen ändras lite? Fast jag gillar att muren kommer gå hela vägen runt efter uppdateringen.. Så det är bra antar jag. Jag hoppas att det blir bättre än det intryck jag får av stället från trailern.. Only time can tell..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback