» What a lovely day

Fy tusan vilket väder det har varit de senaste dygnet. I lördags var det blixt och dunder och ösregn. Fast det var lite skumt, för sådär runt kl 23 (när jag vanligtvis går ut och promenerar runt området med katten^^) blixtrade det galet mycket. Men det kom aldrig någon åska. Mycket underligt.. Me like!
 
Idag, eller ja, igår, söndag, har regnet verkligen vräkt ner. Men stallet kallade så det var bara att trotsa vattenmassorna och bege sig ut i biltvätten. Jag stod uppskriven på Haily den här lektionen också och saker och ting började inte super. Hon hade minsann gått på spa-behandling ute i hagen och var täckt från mule till svans med intorkad lera. Det var det tydligen fler som hade skämt bort sig med och det var lite magert med piggborstar. Men jag fick jackpot när jag letade efter något lämpligt verktyg att rengöra mitt odjur med; en magic brush! Så hon såg faktiskt nästan presentabel ut när vi började vår lektion. Idag skulle vi jobba på kvicka och energiska skritt/trav-övergångar utan stigbyglar och det var helt rätt arbete för oss. Jag kunde påverka henne på ett väldigt trevligt sätt och hon gav väldigt mycket tillbaka när jag gjorde rätt för mig. Även om hon försökte länga halsen och dra mig med sig framåt i tid och otid. Anna, min ridlärare sa efteråt att det såg så självklart ut, som att vi hade ridit hela lektionen i fin balans och form och att vi skulle fortsätta göra det lektionen ut, trots att hon visste att Haily hade slagit med huvudet ett halvt varv innan. Vi hittade balansen igen direkt och brummade på jättefint!
Galoppen var inte riktigt lika tjusig, men vi fattade ren och rätt galopp varje gång och det var inget tjafs om att stå i mitten och bråka. Fast det blev riktigt fulstarter varje gång, tyglarna i ena handen och spöt på rumpan och fram fram fram. Med energin från galoppen tog vi oss igenom det sista av lektionen i mjuk och snabb trav med engagerad bakdel trots att jag höll på att dö uppe på ryggen. Seriöst, jag var så slut i benen och i huvudet efter att jag nästan kände mig lite svimfärdig. Eller rusig kanske beskriver känslan rätt bra?
När man vet att man har gjort allt man förmår, och att man har fått så mycket tillbaka i gengäld för att man har gjort rätt för sig. Den känslan efter ett ridpass är rätt häftig.
Än har jag inte kollat på bilderna och filmen som finns från idag. Helt ärligt så är jag lite skraj att det inte alls ska spegla min känsla uppifrån ryggen..
 
Jag höll även i Mästarnas Mästare ikväll! Men mer om det imorgon..
 
 
 
Btw, jag kommer att ha sån jäkla träningsvärk imorgon. Jag har på känn att jag kommer att röra mig som en gammal tant, fast gamla tanter kan också vara jäkligt häftiga har jag hört.. .Nu ska jag stänga av datorn, släppa in Arnold och så ska vi gå och sova. Natti natt!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback