» If you love me let me go

När jag sätter mig ner för att redigera en bild måste jag ha ett klart mål. Jag måste veta vad jag vill att bilden ska förmedla för känsla och det måste finnas en klar och tydlig tanke bakom. Och när jag väl kommer igång blir jag smått besatt tills jag har fått bilden som jag vill. Ofta kladdar jag ner orginaltanken på ett litet block som jag har här vid datorn, för ni vet, ibland kommer ju inspirationen bara så där 'poff'!
 
Men ibland så kan inspirationen komma från en bild som man har sett nångång. Så har det varit för mig två gånger hittills och då har jag bara vetat att det här måste jag återskapa till SSO! Det har varit mina egna bilder då, så det är ju skönt att inte behöva tänka på att fråga om lov att använda materialet, även om det bara är som referens! Megaviktigt att göra annars!! ^^
 

Om du klickar på bilden här uppe kan du kika lite närmare på den ;)
 
Bilden här ovan är resultatet av den omgångens frenetiskt fifflande med bilderna! Jag tror att det är 7 st bilder som har blivit en, och eftersom det här är en av de första redigeringar som jag har gjort så är jag rätt nöjd.. Det kunde nog ha gått lite smidigare, ovanan gör ju att allt blir så omständigt! Men iaf..
 
Även här har musiken spelat en viktig roll. Det finns flera olika låtar som jag tänker mig den här till. Bland andra den här: This is gospel - Panic at the disco och Little Wonders - Rob Thomas. Så lyssna på dessa när du kikar på bilderna så får du det lite som jag hade tänkt mig dem ;)
 
Och glöm för bövelen inte att kommentera! Det blir jag superglad av och dessutom mer motiverad till att fortsätta göra det jag gillar och sen visa det för er!
 
Ciao
/ Ellie



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback