» Blaaargh

Alltså jag orkar inte?
 
Jag har haft en sån där riktigt riktigt dryg dag idag. Det började med att när jag ska rusa hemifrån, sen som vanligt, ser jag att mina ridsövlar som står i kapprummet är helt vita. Då har någon vält en Myrrburk över dem och inte sagt något om det till mig. Jag var fullt beredd på att det skulle vara frätskador i lädret och att jag skulle behöva skaffa nya, men det löste sig över förväntan. Men jag var jättesen upp till tunnelbanan iaf, så då hann jag inte fixa dem.
 
Sedan det att ja kom hem från Mallorca har mina glasögon varit repiga. Och inte sådär lite smårepiga, utan massvis med repor över hela glaset? Jag har inte gjort något för att de ska bli så och jag fattar noll.
Alltså var jag hos min optiker idag, Sport-optik, och fick svaret att näe, så skulle det ju inte vara. Ytbehandligen verkar ha krackelerat på något vis(?) och jag måste låta dem skicka iväg glasen och försöka reklamera dem. Så vad sjutton ska jag göra nu? Jag måste rota fram mina gamla glasögon, som egentligen inte alls passar och snällt skicka iväg de aktuella. Det känns liksom inte helbra..
 
På vägen hem var det tvärstopp i tunnelbanan. Det var en "olyckshändelse" i slussen.. Olyckshändelser i samband med tunnelbanan brukar bara betyda en enda sak om det inte skrivs om i tidningen och det är ju inte vidare upplyftande och all tågtrafik söderut var stoppad. Så istället för raka vägen hem tog det ytterligare en timme att ta sig hem. Jag är skittrött och grinig och jag orkar inte ens spela och vara social med mina människor.
Blaaargh!!!!!!
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback