» Träningsvärk!

Tack va söta ni är som försöker muntra upp mig. Ibland blir det bara för mycket, och då anser jag att det är bättre att ta lite egentid för att samla tankar och känslor igen.
 
Något som alltid får mig på bättre humör är hästarna. Söndagar är lite heliga för mig, det är då jag har mina timmar i stallet. Kontakten med hästarna, träningen och hela stallmiljön ger otroligt mycket.
Igår var det dags för den obligatoriska sitsträningen. Hästarna har gått uteritter i två veckor och börjar komma tillbaka i rutinerna och kondis men sådär innan det riktigt hårda arbetet drar igång brukar det alltid vara sitsträning. Det är supernyttigt för ryttare, för har man inte ridit något under hela sommaren (som jag haha) så är musklerna rätt oförberedda på det här. Och faktum är att man blir rätt ringrostig ^^
 
Jag stod uppskriven på Haily, en sur minipålle, men egentligen rätt perfekt för sånna här lektioner. Hon är rätt bred över magen, lätt att sitta stadigt på och så länge det är skritt och trav håller hon ett hyffsat arbetstempo utan att man behöver tjata på henne. Så vi skulle göra lite kordinationsövningar, styrkeövningar, kolla sits, hand och skänkel och jag tror inte att det är någon i gruppen som inte har träningsvärk idag! Jag har det definitivt i ben och höfter. Axlarna också när jag känner efter. Men det är rätt skönt att känna att man har jobbat igenom musklerna ordentligt.. Det blir lite som en väckarklocka för kroppen!
 
Skritt och trav med Haily går som sagt bra. När vi skulle känna på galoppen var det en annan femma. Haily har väldigt svårt att fatta höger galopp, och hon har lärt sig att om hon slängtravar och går in i mitten så kommer hon undan arbete. Men jag fick till en fattning till höger i alla fall och då är det bara att driva och jaga på henne ett tag, när hon har fått lite fart i kroppen brukar det gå bättre! I vänster varv försökte hon göra en riktig fuling med mig, hon skulle helt enkelt kasta sig in i mitten i full galopp, men som tur var hade vi ingen direkt bakom oss. Så vi fick en kortsida att bråka på för oss själva haha. Den som var störst bitch vann och den gången var det jag ^^
 
Här är en väldigt gammal bild på mig och Haily, tror att detta var 2010 ^^



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback