» Läckande GM eller Alla har rätt till samma information

Den senaste tiden har mer och mer information läckt från inifrån Starstables hemliga gömmor. Det har varit grejer som har postats i förtid på facebook, GM har berättat saker in-game och små (och stora) avslöjanden som av allt att döma inte skulle ha nått oss ännu har cirkulerat vilt i communityt. En sak som det har varit mycket prat om är funktionen att leda hästarna. Spekulationerna har varit många. kommer alla att kunna leda hästarna? Kommer det kosta något? Kommer det gå att leda alla hästar? osv.
Jag började diskutera med ett par tjejer som uppenbarligen inte hade sett det jag hade, nämligen den här konversationen:
(bilden har jag stulit från Stures blogg)
 
Hur kan det vara tillåtet för en GM att ge ut den här informationen i global? Det är bara ett begränsat antal spelare som får veta det här vilket är fruktansvärt orättvist. Har man information som får och ska komma ut till de nyfikna massorna bör man väl ta det på ett ställe där alla kan ta del av det? T.ex. Nyhetssidan eller spelets facebook.
Hur som helst, den 16 december närmar sig med stormsteg och snart får vi se vad funktionen går ut på..
Vad jag tror och tycker kan vi ta i ett senare inlägg, jag har inte så mycket gott att säga en funktion som ev. blir som husdjuren (totalt onödig) och som dessutom ska kosta extra. Men mer om det en annan dag.. Nu kan vi hypa över islänningarna som kommer idag istället! ^^
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback