» Regerande korsordstant

Igår drog Sneaky Dragons Tantajul igång. Vi har nu två fullspäckade veckor i åldringarnas tecken framför oss och det kommer att bli så roligt! Min egen inre tant gormade och hötte med käppen redan i torsdags, så då var jag tvungen att lägga håret och även färga över alla grå strån.Ser ni mig i spelet kan ni vänta er en Ellie med ett mycket välpermanentat, svart hår!
 
Igår samlades hela tanthögen på caféet i Firgrove för lite mysigt umgänge med kaffe och korsord. Rockmormor och Nemo gav oss ledtrådar ord för ord och den med snabbast (minst reumatiska) fingrar fick poäng. Jag hade tydligen gått igång på fikat och med den extra energin tog jag hem segern. Det firades med en arraksboll (irl) och en påtår och kram i spelet!
 
Idag ska vi leta efter Rockmormor och Nemo som desvärre blivit gaggiga med åldern och har gått och virrat bort sig igen.. Kommer vi att hitta dem innan det är dags för kaffe?
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback