» Romeo o Romeo

Hej kompisar!
Long time no see!
Har ni haft det bra?
Jag har haft en lugn och skön period utan krav.. Ibland är det skönt att bara släppa allt och andas.
Tanken är då att börja skriva lite på bloggen igen efter en tids frånvaro för jag har en massa grejer jag vill dela med er! Allt från lösryckta tankar, upplevelser och event med klubben. Lite gott och blandat helt enkelt.

Snart är rid-året slut för min del. Det är bara två söndagar kvar och idag var det dags för terminens sista hopplektion. Jag kunde lätt säga att jag inte hade den minsta aning om vilken häst jag skulle få, de senaste lektionerna har jag ridit store, vite Dell Boy. Jag tror aldrig jag har sett honom gå med på någon hoppning så han var ute ur bilden. Min vanliga hopppartner Golden Eyes är halt(?) och satt på boxarrest. Logan, Asprilla och Parma kunde vara troliga val men istället blev det en Romeo. Romeo är en pigg och glad connemara-ponny som vuxit över ponnymåttet till hela 155 cm. En riktig bjässe alltså ^^
Det var för övrigt Romeo som jag åkte av förra året och fick hjärnskakning.. Men jag har ridit honom ett par gånger här under hösten och blivit riktigt förtjust i ponnyskrutten.
 
Vi började med uppvärmning med fokus på gas, broms och svängade hjälper. Vi skulle hoppa tre hinder, två på diagonalerna och ett på långsidan. Romeo var helt med på noterna och tyckte att det var jättekul. Det var spetsade öron och trumpinnar till ben som gällde! Han är väldigt mjuk att rida och hoppar som en katt, perfekt för mig som egentligen inte alls tycker om att hoppa ;)
Allt kändes i alla fall hur lätt som helst och efter sista rundan hade vi gärna fortsatt med ett par hinder till. Jag hade hur kul som helst och kände mig nästan rusig av adrenalin och endorfiner och att allt bara hade känts så rätt. Det var så skönt att bara kunna släppa alla tankar på annat och all ångest och bara rida och ha roligt.
 
Efter stallet blev det en tur till Bauhaus och en liten söt gran inköptes! Smal, men tät, och eftersom vardagsrummet inte är särskillt stort blir den nog perfekt. Middagen, hemlagad pizza, var också super.
En riktigt bra dag helt enkelt!
 
Ehehe eh ja.. Det här är från första gången jag red Romeo ^_^
 
 

Trackback