» Mästarnas mästare

För en tid sedan så vann jag alltså mästarnas mästare. Det är en återkommande tävling inom klubben som Nina Bunnystorm startade och det går ut på att den som vinner skall hålla i en egen tävling. Vinner man får man titeln "Mästarnas Mästare" och även vår fina vandringspokal. När jag vann höll Bambi Deerhill i fyllehoppning, och jag knep segern rakt framför näsan på Jenny Wolfdotter..
 
Igår höll jag min egen utmaning och såhär skrev jag i vår facebook-grupp:
"Hej kompisar!
Ni glömmer inte bort att det är Mästarnas Mästare idag?
Vi börjar kl. 20 nere hos Marley.
Ta med en snabb häst och tävlingskläder, för idag blir det kapplöpning till toppen!
Vidare instruktioner ges när alla är på plats.."
 
Det var tydligen lagom mystiskt för så många personer som dök upp har jag aldrig sett inne samtidigt en söndagskväll! Mitt event gick iaf ut på att de tävlande skulle starta kanintävlingen hos Landon (alla samtidigt, det blir som ett vansinnigt kanin-championat^^), därefter skulle de upp och runda kvarnen och även kolla hur många ostar Will har sammanlagt och efter det skulle de ta sig upp på det höga berget som finns ovanför Landon. Där uppe väntade jag med min andra gubbe och bjöd in den som var först framme i grupp och så var det klart!
Medan jag står och förklarar och visar vilket berg de ska upp på i slutet osv så sticker folk iväg och börjar ta sig upp för berget?! Va sjutton är det för stil liksom? Jag har just sagt att vi ska tävla och så springer vissa iväg och börjar fuska?! Jag blev iaf fly förbannad och trots att jag gillar dig Sofia Goldknight kan du gott få leva med skammen att bli namngiven här. Morr <3
 
Hur som helst.. De andra var mycket snabba och duktiga och klagade inte allt för mycket över att jag tvingade dem att jaga kaniner!
 
Det här postade jag på fejjan efteråt:
"Efter en kort, men mycket intensiv kamp har vi nu en ny mästare!
Jenny Wolfdotter var snabbast upp på toppen och kommer att få den eviga äran som följer med titeln Mästarnas Mästare! Vandringspokalen kommer att vandra hem till dig på posten om någon vecka! Grattis!"
 
Det var kul att hålla i event, om än något rörigt.. Jag har ett par som jag har börjat planera på, kanske blir det mer?
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback